Machu Picchu, La Paz, Buenos Aires and more - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Sarah Eva - WaarBenJij.nu Machu Picchu, La Paz, Buenos Aires and more - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Sarah Eva - WaarBenJij.nu

Machu Picchu, La Paz, Buenos Aires and more

Door: Sarah

Blijf op de hoogte en volg Sarah

28 Juni 2014 | Brazilië, São Paulo

Heee hallo vakantiegangers of 'bijna' vakantiegangers!!

Zoals ik net constateerde is het toch behoorlijk lang geleden en moet er flink veel verteld worden. Dus in een vogelvlucht ga ik proberen alles kort te vertellen.

We waren gebleven bij Machu Picchu. We hebben uiteindelijk een jungle inka trail track gedaan. Dit hield in dat we de eerste dag gingen mountainbiken , tweede dag hiken, derde dag ziplinen en hiken en de vierde dag de machu Picchu beklimmen. Dit was een relatief goedkope deal want de officiële track was voor ons niet te betalen en daar moest je je ook echt een half jaar van te voren voor opgeven. De eerste dag hebben we 's ochtends gemountainbiket en 's middags waren we in een dorpje wat echt een gat was en het vermaak was dan ook ver te zoeken. Gelukkig maakte we nieuwe 'vriendinnen'(ze waren 8 ofzo) op het voetbalveldje die ons haar wilde vlechten. Tuurlijk vonden we dat goed, eentje had alleen een beetje vieze vetvingertjes waar ze net een stokje met vlees mee naar binnen had gewerkt en daarna lekker mee mijn haar ging vlechten. De andere 'vriendin' had zichzelf tot fotografe benoemd en was voortdurend selfies aan het maken. Uiteindelijk door onze vriendinnen toch nog wel een leuke middag gehad in het 'gat'. Tweede dag gehiked, daarna heerlijk kunnen ronddobberen in de hot springs.De derde dag 's ochtends gezipplined en daarna nog drie uur gewandeld. Op de vierde dag bereikte we dan eindelijk de machu Picchu, eerst de 1000 treden beklommen. Bovenaan aangekomen dan ook helemaal doorweekt door het harde werken. Poeh hee die conditie is flink achteruit gegaan na 4 maanden weinig tot niet sporten-_-'. Uiteindelijk was het het helemaal waard, wat een uitzicht zeg en ook hadden we erg geluk omdat het niet bewolkt was en dat bleek het best vaak te zijn. We hadden zelfs een persoonlijke gids omdat onze 'groep' gewoon niet uit meer personen bestond dan wij twee:-). Hartstikke handig want nu konden we allerlei vragen stellen over de machu Picchu. Hij wist ook echt veel te vertellen, Karol heette die. Hij heeft ons 4 dagen rond geleid en heeft onderweg ook veel verteld over de cocabladeren bv die daar groeiden, over bepaalde vogelsoorten of over bv besjes die daar groeiden en wat je ermee kon doen. Verder nog twee meiden tijdens de tweede dag tegengekomen die ook op de oranjecamping gingen werken. Echt te toevallig, zit je daar midden in de jungle. Op de vierde dag 's avonds weer richting Cuzco vertrokken. Daar nog een paar gezellige dagen gehad, muriel(onze Peruaanse die we in Ecuador hadden ontmoet) was namelijk 'even' langs gekomen en ook Are de Noorse jongen was er weer bij. De dinsdag zijn we naar lake titicaca vertrokken. Aan de Peruaanse kant zijn we naar de floating Islands gegaan. Deze eilanden drijven op een soort van gedroogd riet. Jammer dat het zo toeristisch was maar wel leuk om het een keer gezien te hebben. De volgende dag gereisd naar de Boliviaanse kant en daar naar isla del sol geweest. Dat was een eiland wat een goede anderhalf uur van het vaste land af lag. Wat een mooi eiland zeg, het leek nogal op het landschap van nieuw-Zeeland. Ofja ten minste hoe dat wij denken hoe dat het er daar uitziet(we zijn we beiden namelijk nog nooit geweest) Maaar oooh wat was het koud op het vaste land(copacobana), we hebben gewoon handschoenen gekocht en kropen 's avonds lekker vroeg onder de warme wol aangezien ze nergens verwarming hadden:-(.

Na copacobana zijn we vertrokken naar La Paz, de hoofdstad van Bolivia. Emily en Brendon waren daar ook al dus daar hadden we weer gezellig mee afgesproken. Een paar goeie stapavonden gehad daar en uiteindelijk gelukkig toch nog naar Uyuni geweest, de zoutvlaktes:-))!! We dachten dat we geen tijd zouden hebben omdat we de 30ste vlogen naar Buenos Aires. Maaar geen probleem je kon een nachtbus heen pakken en dan een ééndaagse tour doen en dan dezelfde avond de nachtbus weer terug nemen. Ohohoh dat was afzien die bus, er was geen verwarming en de ruiten waren gewoon bevroren. Amper geslapen we waren namelijk niet echt super voorbereid op zulke kou. Het was -11 toen we er aankwamen:-(. Uiteindelijk waren de zoutvlaktes het wel heel erg waard. Het is eigenlijk een meer wat wegtrekt met periodes en het zout blijft vervolgens liggen en droogt op, dat geeft dan ook het schitterende beeld. Je kon er ook veel diepte foto's maken doordat het allemaal wit is wat je ziet. Veel mensen nemen bv een speelgoed dinosaurus mee en dan kun je het net zo fotograferen alsof er een enorme dinosaurus achter iedereen aanrent. Die nacht weer terug met de bus was gelukkig minder koud maar we hadden wel eventjes een paar extra sokken gekocht. Helaas werden we 's ochtends om 06.30 de bus uitgeknikkerd, er was een of andere demonstratie gaande. Njaa daar liepen we dan met ons gare hoofd door een niet zo lekker buurtje. Uiteindelijk met twee andere meiden een taxi weten te regelen en terug naar het hostel gegaan. Aangekomen in het hostel waren we allebei niet zo lekker en waren snotje verkouden. Rustig aan gedaan de andere twee dagen, veel leuke marktjes daar dus nog wat leuke dingetjes gekocht:-)). En op vrijdagochtend naar Buenos Aires gevlogen.

Wauw we hadden een cultuurshokje toen we daar aankwamen zeg. We kwamen rechtstreeks uit het arme Bolivia waar niks echt goed geregeld leek te zijn en veel dingen vies en niet mooi waren, en BA daarentegen was mooi met leuke gezellige hippe buurtjes en auto's die weer netjes in rijen reden. Dus je kan je misschien voorstellen dat wij eventjes moesten schakelen. Het hostel was meteen al erg leuk, heeel veel Australiërs en onze kamer zat er ook vol met 6. Daar hebben we het wel heel gezellig mee gehad, room 202. We werden zelfs nog uitgenodigd in Sydney dus wie weet een volgend reisje;-). In BA hebben we ook weer gemeet met Abdullah, een jongen die we uit Costa Rica kennen. Hij studeerde daar Spaans voor drie maanden en wilde ons mooi rondleiden. Hartstikke lief want hij heeft ons echt veel plekken laten zien en ons zelfs meegenomen naar een van de beste steak restaurants in BA. Want dat kun je goed in Argentinië, wijn en steak drinken en eten. Ik denk dat we in een week wel even hebben ingehaald wat we de voorgaande maanden aan wijn te kort waren gekomen(wijn was op veel plekken namelijk erg duur). Ook zijn we naar een tangoshow gegaan inclusief wijn en diner weer. Erg gaaf om te zien, van te voren kregen we zelfs ook nog een tangolesje. Een van de eeste dagen zijn we ook nog naar recoleta geweest. Een enorme begraafplaats met echt hele huizen als graven. Evita Perón ligt daar ook inmiddels weer begraven. Haar lijk was gestolen door een man en die had het ergens in Italië verstopt. Een bepaalde groep heeft uiteindelijk kunnen achterhalen waar het lijk verstopt was en het weer terug gebracht naar deze huidige plek. Maar ieghh wat een luguber verhaal. Bij sommige graven kun je ook naar binnen kijken en zie je de kisten staan, best scary allemaal heur.
Op donderdagavond zijn we naar sao paulo gevolgen. Gelukkig was de vlucht nog te betalen en hebben we zo een 36uur durende busrit weten te omzeilen.

Inmiddels zitten we alweer op de oranjecamping, daarover meer in een volgend blog. We kunnen al wel vast zeggen dat het super gezellig is, maaar op z'n tijd ook echt een zooitje ongeregeld! Tot snel lieve mensennn!

Liefs Eef en saar

• 29 Juni 2014 - 00:25

Piet Papavoine:

En is de oranjecamping nu met de voetballers meegereisd ?
    Nog veel plezier daar !
    Piet en Marleen Papavoine

• 29 Juni 2014 - 05:09

Adinda:

Oeeh schatties weer veel meegemaakt jullie! Die zout vlaktes, echt super leuk die foto's' hihi dus zeker de moeite waard maar jeeeeejtje dat het daar zo koud was he! Kan me echt totaal niet voorstellen.. Nu lekker op de oranje camping! De tijd gaat snel lieveds mog precies 1 maand dat is voor ons hier aftellen (jeeej) en voor jullie nog even goed genieten daar ;) dikke knuffel en liefde! X

• 02 Juli 2014 - 08:13

Rachel:

Al weer enorm veel meegemaakt lees ik! Ge-wel-dig! Have fun ladies!

• 04 Juli 2014 - 10:23

Nina:

Nou Saar en Eef leuk om te lezen hoor! Het zit er weer bijna op. Geniet nog maar van het strand enzooo!

Tot snel!

kussiesxx

• 04 Juli 2014 - 10:48

Marvin:

hey girl, (s) wat een avonturen straks hopelijk tevreden en niet meer zo behoevend
    lang weg te gaan?
    Je word gemist (beetje erg) veel plezier (geniet) en blijf voorzichtig

Brassa/Lobii Marv

• 05 Juli 2014 - 15:25

Erik:

Na deze verhalen lusten we ook de anekdotes over de Oranje camping en de wedstrijden nog wel! Veel plezier a la Playa Enzo!